Obiectivul proiectului

Judeţul Suceava se recomandă ca o zonă turistică deosebit de importantă a ţării. Pe lângă marea atractivitate a peisajului montan, potenţialul turistic al judeţului se caracterizează prin varietatea, densitatea şi valoarea monumentelor de cult şi arhitectură, prin rezervaţii naturale şi zone etnografice deosebite, multe dintre ele, unicat pe plan mondial.

Se remarcă în mod deosebit mănăstirile Voroneţ, Suceviţa, Moldoviţa, Putna, Humor, Slatina şi Dragomirna; Biserica Bogdana din Rădăuţi, precum şi cele din localităţile Arbore, Pătrăuţi, Baia, Probota şi Suceava, Cetatea de Scaun din municipiul reşedinţă de judeţ, Salina şi Bazilica Minor din Cacica; rezervaţiile floristice Răchitişul Mare, Lucina şi Ponoarele; pădurea Valea Putnei, Codrul secular de la Slătioara, fâneţele naturale de la Frumoasa ş.a.m.d.

Caracteristic pentru Bucovina este turismul cultural-religios, favorizat de existenţa mănăstirilor şi ale celorlalte lăcaşe de cultură şi care este practicat în cea mai mare măsură de turiştii străini, atraşi de frumuseţea şi de încărcătura cultural-istorică a obiectivelor turistice (mănăstiri, biserici, muzee, etc.).

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a tradiţiilor din zona Bucovina.

Obiectivul specific al proiectului este reprezentat de promovarea turismului de pelerinaj în județul Suceava.


Context


În fiecare an pe data de 15 august, la Putna, are loc pelerinajul cu prilejul marii sarbători a Adormirii Maicii Domnului. Mii de credincioşi se strâng în curtea mănăstirii pentru a asculta slujba oficiată de un sobor de preoţi. Pioşenie, rugăciuni necurmate şi oameni îngenunchiaţi, ascultând din învăţăturile preoţilor, aceasta este atmosfera din curtea Mănăstirii Putna.

Nimic nu se dobândeşte fără efort, iar pelerinul stie că fiecare călătorie duhovnicească are profunde înţelesuri din care are de învăţat. Tocmai de aceea, an de an, la porţile mănăstirii Putna vin oameni de pretutindeni.

Pelerinajul la Sanctuarul din Cacica reprezintă, pe de o parte, un loc unde este posibilă detaşarea de obligaţiile cotidiene, iar pe de alta parte un spaţiu favorabil climatului de linişte, de rugă, de reflecţie.

În fiecare an în zilele de 14 şi 15 august, are loc la Cacica un pelerinaj impresionant, la care iau parte un număr de pelerini, de aproximativ 20.000 şi 25.000 de pelerini, care se roagă, ascultă şi mediteaza la cuvântul lui Dumnezeu, se spovedesc şi participă la Sfânta Liturghie la Basilica Minor din Cacica.


Activitățile proiectului

Activitatea 1. Planificarea activităţilor proiectului şi lansare

Activitatea 2. Organizarea licitaţiilor (Pregătirea documentaţiei, publicarea documentaţiei şi a anunţului de achiziţii, selectarea contractantului)

2.1 servicii pentru realizarea şi difuzarea spotului publicitar

2.2 servicii pentru realizarea şi difuzarea materialului de promovare prin intermediul unei reţele de panouri electronice outdoor

2.3 tipărirea broşurilor de promovare turistică

2.4 tiparirea unor albume de prezentare ale celor două manifestări

2.5 servicii de design pentru web-site

2.6 serviciul de organizare a unei participări la un târg naţional de turism

2.7 serviciul de organizare a unui festival de muzică şi tradiţie bisericească la Cacica

2.8 serviciul de organizare a unui festival de folclor la Putna

Activitatea 3. Realizarea materialelor de promovare

3.1 Realizare broșuri de promovare

3.2 Realizarea unui album de prezentare

3.3 Realizarea unui spot publicitar

3.4 Realizarea unui material de prezentare a celor două mari sărbători

3.5 Realizarea web-site design

3.6 Distribuirea materialelor realizate

Activitatea 4. Campanie ”Pelerin in Bucovina”

4.1 Organizarea unei participări la un târg naţional de turism

4.2 Difuzarea spotului publicitar

4.3 Difuzarea materialului de prezentare a celor două mari sărbători printr-o reţea naţională de panouri electronice outdoor

4.4 Publicitatea manifestărilor

4.5 Organizarea unui festival de muzică religioasă la Cacica

4.5 Organizarea unui festival de folclor la Putna

Activitatea 5. Evaluarea rezultatelor proiectului şi diseminare


 Potenţialii beneficiari ai proiectului/ grupul ţintă

Beneficiarii direcți sunt reprezentați de către segmentul de populație care practică acest tip de turism, respectiv turismul de pelerinaj, dar se adresează și celorlalți turiști care sunt interesați să viziteze județul nostru.

 

 

 

 

Rezultatele directe ale proiectului sunt reprezentate de:

  • Spot publicitar TV/ difuzat de 6 ori pe zi /perioda 1-15.08.2011
  • Material de prezentare a celor două evenimente – panouri electronice / difuzat de 450 ori pe zi/ pe 40 de ecrane/ 12 oraşe reşedinţă de judeţ/ perioda 1-15.08.2011
  • Broșuri de promovare 10.000 bucăți
  • Albume de prezentare 1.000 bucaţi
  • 1 Web site
  • participare târg turism naţional (realizare şi distribuire 10.000 bucăţi fluturaşi)
  • organizare a două evenimente de promovare:

- Organizarea unui festival de muzică religioasă la Cacica

- Organizarea unui festival de folclor la Putna

  • 10 comunicate de presă pentru promovarea evenimentului în presa naţională şi locală
  • 2 comunicate de presă pentru promovarea proiectului

 


 

Materiale de promovare

  • Banner 6 x 2
  • Banner 3 x 2
  • Brosura
  • Fluturas